Prikazan film “Nebo nad Bjelovarom”

U Kozarskoj Dubici  večeras je prikazan dokumentarni film “Nebo nad Bjelovarom” autora Nedeljka Lajšića posvećen narodnom heroju Milanu Tepiću i vojniku Stojadinu Mirkoviću koji su poginuli u Bjelovaru septembra 1991. godine. Major Jugoslovenske narodne armije Milan Tepić iz Komlenca u Kozarskoj Dubici poginuo je 29. septembra 1991. godine u bjelovarskoj kasarni na Bedeniku, nakon što je digao u vazduh vojno skladište i sebe, ne želeći da prepusti neprijatelju oružje kojim bi ubijao njegove vojnike. Sa njim je poginuo i vojnik Stojadin Mirković, koji je odbio Tepićevo naređenje da se povuče sa ostalim vojnicima od glavnog objekta.

Dvorana Doma kulture bila je premala da primi sve  Dubičane koji su željeli da pogledaju film o narodnom heroju majoru Tepiću,  srpskom junaku i borcu, koji je štiteći skladište municije, dao svoj život.

Dragoljub Ćibić,  predsjednik Boračke organizacije Kozarska Dubica kazao je da je major Tepić praktično poštovao zakletvu koju je položio  da će braniti zemlju i njen integritet i da će za nju i život dati. „Iako se veliko djelo,  velika žrtva i veliki čin našeg sugrađanina , našeg Dubičanina Milana Tepića , desio prije  26 godina uspomene su još uvijek svježe i bolne. Herojska je bila njegova odluka da sačuva živote mladih vojnika, koji su tada bili na odsluženju vojnog roka.Njegova poruka našem srpskom rodu bila bi da se organizujemo , da čuvamo svoje prostore , svoj narod  i svoja vjekovna ognjišta kako nam se opet ne bi desio Jasenovac i Donja Gradina  i nova stradanja“, kazao je Ćibić.

Načelnik opštine Radenko Reljić kazao je da ovaj film prezentuje herojstvo i hrabrost Milana Tepića.„Major Tepić je ponos grada Kozarske Dubice , za svoj zemlju on je dao ono što je najvrijednije , a to je svoj život.On treba da živi u našim sjećanjima u našim dušama , a prepuna sala večeras , koja zaista nije bila nikad punija, govorio o tome da major Milan Tepić neće nikad biti zaboravljen od nas , naroda iz koga je potekao“, kazao je Reljić.

Autor filma Nedeljko Lajšić rekao je da je film “Nebo nad Bjelovarom” naš dug prema heroju Milanu Tepiću koji će svjedočiti o njegovom djelu. “U ovom dokumentarnom filmu smo pokazali ne samo herojski čin koji je major Tepić uradio nego i kakav je on čovjek bio. A to je bio dobar čovjek , koji je održao svoju riječ da će braniti svoju zemlju . Herojski je poginuo , ali je pokazao generacijama koje dolaze kako se voli i brani otadžbina“, kazao je Lajšić.

Film “Nebo nad Bjelovarom” do sada je imao 12 projekcija u desetak gradova, a prvi put je prikazan krajem septembra u Domu vojske Srbije u Beogradu, s tim da je  premijeri prethodilo otkrivanje spomenika majoru Tepiću u beogradskom naselju Dedinje.

„Moram da istaknem da je posebno bilo na premijeri u Vojnoj akademiji u Beogradu, a posebno  dirljivo u Valjevu, rodnom gradu vojnika Stojadina Mirkovića , gdje je njegova majka dostojanstveno bez suza gledala priču o stradanju svog 20-togodišnjeg sina“, dodao je Lajšić, te rekao da poslije projekcije nije bilo aplauza, nego samo suze.

Major Tepić je 19. novembra 1991. godine posthumno odlikovan “za izvanredan podvig u borbi protiv neprijatelja prilikom njihovog napada na kasarnu JNA u Bjelovaru” i proglašen narodnim herojem Jugoslavije.